Megbízható, felelősségteljes könyvelő és könyvelés Budapest és környékén

5 tanács, mellyel ön is spórolhatna!

Kis- és középvállalatok több odafigyeléssel nagyobb profitot tudnának realizálni. A kkv-k keveset beruháznak IT területen, sem eszközökre, sem programokra, de sok esetben még saját weboldalra sem futja. A költséglefaragás a bérek, egyéb juttatások csökkentésén keresztül azonban a súlyos munkaerőhiány eszkalálódása nyomán a cég létét is fenyegetheti.

1. Azt is befizetjük, amit nem kell

Az év elejétől megjelent változások a kis- és középvállalkozásokat, vagyis a magyar cégek legjavát pozitívan érintik, mivel csökkentek az adminisztrációs terhek. E cégek beleférnek az egyszerűsített éves beszámoló körébe. A továbbiakban az idén, és a következő esztendőben egyaránt számos adókedvezmény kerül aktiválásra, így költségcsökkentési lehetőség lesz elérhető, amely a társasági adóalapot csökkentheti.

Az adókedvezmények elmulasztása mellett azonban az igazán szembeötlő, hogy a cégek sokszor azon adókat is befizetik, melyeket nem is lenne szükséges. A megfelelő könyvelő, esetleg az adótanácsadó felhívhatja a figyelmünket ezen tényezőkre is, így a fölösleges kiadásokat minimalizálva. Egy, az adóellenőrzéstől tartó könyvelő azonban olyan fölösleges befizetésekbe is belevezetheti a vállalkozást, melyek esetleges visszaigénylése automatikusan APEH ellenőrzést és elhúzódó visszafizetési procedúrát von maga után.

Sok KKV vezetője úgy véli azonban, hogy a baráti ismerős könyvelő, esetleg a családtag baráti alapon elvégzi a vállalkozás könyvelését. Egy jó könyvelő komoly összegeket képes megspórolni a szakértelmével, és mellesleg a baráti viszony is tartósabban marad meg.


2. Fix költségekkel számolunk

Bár a fix, rezsihez tartozó díjakon a kkv-k nem gondolkodnak, de komoly költségcsökkentési tényezők lehetnek. Az irodabérlet, a bankszámla díja, az internet, az üzemanyagköltségek, az egyéb rezsiköltségek mind olyan költségek, melyeket megfelelő utánajárással nem fixen, hanem rugalmasan kezelhetünk és jó eséllyel csökkenthetünk.

Az energiapiaci szolgáltatók komoly versenyben vannak a vállalkozások kegyeiért, s ha jól tárgyalunk, kedvezőbb árat és megfelelő szolgáltatást kaphatunk mint a listaárak. Az irodai költségek távmunka kialakításával redukálhatóak, s egyben alkalmazottaink az utazási idő csökkenését mint juttatást élhetnek meg. A cég bankszámlájához érdemes megkeresni legkedvezőbb feltételeket kínáló bankhoz.

3. Az alkalmazott mint értékteremtő szakember

A kialakult magyar munkaerőhiány következménye, hogy a cégek már azt is nagyra értékelik, hogy egyáltalán találnak valakit egy munkakörbe, de a minőséget és a szaktudást nem képesek idővel és anyagiakkal kiaknázni. A jó alkalmazott felfedezése, és a továbbiakban történő megtartására külön tudomány – különösen a kialakult szűkösebb munkaerő kínálati piacon.

A következmény sokba kerülhet, mivel a gyenge szakember – bár a fizetése olcsóbbnak tűnik –, jócskán többe kerülhet – a folyamatos stresszfaktort és elrontott munkadarabokat vagy elszalasztott ügyfeleket nem is említve. Megtörtént már többször is, hogy a cégünknél gyakorlatot szerzett és a szakmát mélyebben elsajátító munkaerő akár önszántából, akár egy fejvadász inspirációjára egy magasabb juttatásokat ajánló céghez szerződik. Így inkább érdemes a munkatársakat a cégnél tartani, mintsem a folyamatos toborzással és betanítással bajlódni.

Sokszor a bérelt, kölcsönzött munkaerő, vagy az alvállalkozókkal végeztetett részfeladatok olcsóbban térülnek meg, mint a saját, főállású munkaerő.

4. Okos marketing

A marketing kiadások faragása okozhat egy olyan légüres teret, melyben a remekbeszabott termékünk nem éri el a vásárlókat. A jó hírünk terjedése lételem egy kkv számára, de nem feltétlenül szükséges drága reklámokban gondolkodnunk.

A hosszabb távon gyümölcsöző megoldás a jó hírünk ápolására a PR, mely az emberi tőkét mobilizálja a költségesebb marketing helyett. Így azzal az indirekt előnnyel jutunk el a vásárlókhoz, partnerekhez, hogy beszélnek rólunk. A brand és az imázs felépítése hosszan fennálló trendet is képes kialakítani, mely az önmagát eladó termékeket jelenti. S mindezért eleinte kell befektetni az időnkkel, később csak aratjuk az eredményeket, megrendeléseket.


A megjelenési formák manapság sokrétűek, hiszen az elektronikus elérhetőség virágkorát éli – a blogírástól kezdve a fórumokon keresztül a saját gyártású kisfilmekig vagy előadásokig. Az ilyen terjeszkedés és elérhetőség jóval költséghatékonyabb, mint a klasszikus megjelenések, de egyben a kreativitásunkat is kamatoztathatjuk az új formákban. 
 

5. Okos rendezvények

A partnerek könnyen és gyorsan meggyőzhetőek a jól kitalált és megfelelően leszervezett rendezvényekkel. Ahol harapnivaló és a termék bemutatása minőségi, színvonalas, ott az elégedettség önmagától árulja a sikerünket és ismertségünket. A megfelelő környezetbe ágyazva mindez minőségi és hosszú távú kapcsolatokat alakít ki.
 
A költséghatékony rendezvény része lehet egy keresztmarketing, vagy éppen a szponzorok bevonása. Mindezt okosan, hiszen időnket nekünk kell optimálisan beosztani és mindezeket koordinálni. A jól keresztezett marketingek egymást erősíthetik, mondjuk egy divattal foglalkozó cég találkozása a piacon egy parfümgyártóval kölcsönös sikereket eredményezhet.