Megbízható, felelősségteljes könyvelő és könyvelés Budapest és környékén

3+1 kérdés, amit kérdezz meg a könyvelődtől

Ezeket még az együttműködés elején érdemes feltenni a könyvelőnek:
 

1.Mi szükséges a gyors és gördülékeny ügymenethez?

Érdemes már az együttműködés elején rákérdezni, hogy előreláthatólag milyen sűrűn kell majd találkoznunk személyesen és milyen formában egyeztessünk (telefon vagy e-mail?) a kisebb ügyek esetében. Tudakoljuk ki, hogy más ügyfeleknél, hogy szokott mindez zajlani és melyek az esetleges súrlódási pontok, aztán igyekezzünk tanulni az ő hibáikból és elkerülni ezeket. Főként ajánlott kitérni az olyan zűrős időszakok időbeosztására és feladatlistájára, mint például a tavaszi adózási időszak, amikor minden a feje tetejére áll. Hogyha előre rögzítjük a játékszabályokat a könyvelővel, akkor megkímélhetjük magunkat némi stressztől és persze őt is.

2.Konkrétan miben fog tudni segíteni?

Az rendben van, hogy a megbízott könyvelő intézi majd nekünk az adóbefizetést, a számlákat, ellenőrzi a kiadásokat és a bevételeket, de vajon miben tud még segíteni? Pl. szerződések, béren kívüli juttatások, irodabérlés témakörében tud-e esetleg tanácsot adni? Vagy ami talán még fontosabb: elkészíti-e cash flow-kimutatást?

A cash flow a vállalkozás által generált pénzáramlásokat tartalmazó kimutatás és egy jó könyvelő eme alapos és részletes kimutatásával nagy segítségünkre lehet. Így könnyedén áttekinthetjük a cég bejövő és kimenő pénzügyeit, azok ütemezését – használatával lényegében nem érhetnek meglepetések. Ráadásul praktikusan felhasználhatjuk vállalkozásunk pénzügyi jövőjének tervezésekor is, sőt, ha például hitelt vagy támogatást szeretnénk igényelni, akkor ehhez általában mindig kérnek egy profi cash flow kimutatást. Ezen kívül érdemes rákérdezni arra is, hogy a későbbiek folyamán fog-e majd tudni tanácsot adni abban, hogy a cégünk hogyan növekedhet a jövőben.
 
Mivel nagyon egyénfüggő, hogy egy könyvelő miben szeret segédkezni, ezért ajánlott már az elején letisztázni, hogy konkrétan miben fog tudni nekünk segíteni a későbbiekben. Elkerülendő, hogy olyan kérdésekkel ne forduljunk hozzá, amelyekhez nem ért vagy épp nincs ideje ilyen típusú megoldandó projektekre.

3.Vannak-e speciális iparági szabályok, melyek a vállalkozásomra vonatkoznak? 

Hazánkban az 55-féle hatályban lévő közül jellemzően 12-féle adót és járulékot kell megfizetni a vállalkozásoknak, ráadásul léteznek egyéni adózási és kedvezményes kategóriák is, s bizony ezek nagy többsége nem éppen a könnyen megérthető kategóriába tartozik, többek között ezért is bérelünk fel egy könyvelőt, aki az első pillanattól kezdve segít eligazodni a szabályok dzsungelében. Kérjük meg, hogy próbálja meg elmagyarázni, legalább az alapokat.

4.Mennyi kell, hogy kihozzam magam null szaldóra és mennyi kell ahhoz, hogy nyereséges legyek? 

Kezdő vállalkozásoknál fontos kérdés ez, s segíthet benne a könyvelő: ő ugyanis ki tudja számolni, hogy kb. mekkora bevételre kellene szert tettünk ahhoz, hogy a kiadásainkat tudjuk fedezni – ez a null szaldó. Ezen felül, amit keresünk, az már a nyereség lesz és persze a fő cél ez lesz a későbbiekben.